بهترین گینر برای افزایش وزن و حجم کدام است ؟

زمان مورد نیاز مطالعه : 2 دقیقه

نویسنده : مریم نوروزی/ مشاور تغذیه

بهترین گینر برای افزایش وزن و حجم کدام است ؟

یکی از هدف های مشترک ورزشکاران به ویژه بدنسازان افزایش حجم عضلات است. مسلما در دوران حجم در کنار برنامه ورزشی مناسب و برنامه غذایی، استفاده از گینر مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله به معرفی بهترین گینر برای افزایش وزن و حجم ورزشکاران می پردازیم.

یکی از سوالاتی که  برای بسیاری از ورزشکاران مطرح می شود این است که با وجود مکمل های پروتئینی چرا برای افزایش وزن و حجم باید از مس گینرها استفاده شود که در زیر به تعدادی از این دلایل اشاره می کنیم :

در دوران حجم نیاز به افزایش کالری دریافتی است

افزایش کالری دریافتی یکی از اصلی ترین اقدامات در دوران حجم برای افزایش وزن و حجم است. یک متخصص تغذیه ورزشی معمولا با توجه به شرایط ورزشکار 500-300 کیلوکالری به کالری مورد نیاز ورزشکار اضافه می کند.

افزایش رشد عضلات بدون افزایش کالری دریافتی امکان پذیر نیست. معمولا هر سروینگ سایز مس گینرها 700- 500 کیلوکالری انرژی دارد در صورتیکه هر سروینگ سایز مکمل های پروتئینی 150- 100 کیلوکالری دارد. بنابرای استفاده از مس گینرها یک راه موثر برای افزایش کالری دریافتی برای افزایش وزن و حجم در دوران حجم است.

استفاده از درشت مغذی های با کیفیت  

درست است که در دوران حجم، کالری دریافتی بایستی افزایش پیدا کند ولی این افزایش کالری دریافتی به معنای استفاده از مواد غذایی پرچرب و مضر نیست. نباید به هر قیمتی وزن اضافه شود. رعایت یک رژیم غذایی اصولی و سالم در دوران حجم در اولویت می باشد. معمولا افزایش کالری در مس گینرها با استفاده از کربوهیدرات پیچیده، مقدار کمی چربی مفید و پروتئین صورت می گیرد و  توزیع مناسب درشت مغذی ها در مس گینرها مانع از ایجاد حجم کثیف می شود.

انتخاب مناسب برای ورزشکاران با اشتهای پایین

افزایش حجم غذای مصرفی جهت افزایش کالری دریافتی برای برخی از ورزشکاران به ویژه کسانی که اشتهای پایینی دارند کمی مشکل است. همچنین گاهی برخی از ورزشکاران به دلیل مشغله های کاری نمی توانند میان وعده های مناسب و متنوع برای خود تهیه نمایند. استفاده از مس گینرها راهی بهینه برای حل این مشکلات است.

بهترین مس گینرها برای افزایش وزن و حجم

در زیر به ویژگی های یک مس گینر خوب برای افزایش وزن و حجم اشاره می کنیم

  • کمترین میزان چربی را داشته باشد
  •  داخل مکمل از هورمون، کورتون و سایر مواد مضر برای افزایش وزن استفاده نشده باشد.
  • برای کمک به تامین مواد مغذی مورد نیاز ورزشکار ترجیحا دارای انواع ویتامین ها و املاح معدنی ضروری باشد
  • گلوتن نداشته باشد
  • بدون مواد نگهدارنده  باشد
  • از انواع پروتئین های باکیفیت نظیر پروتئین وی، پروتئین شیر و آلبومین در آن استفاده شده باشد
  • حاوی اسید های آمینه آزاد نظیر بی سی ای ای و گلوتامین باشد

مس گینرهای شرکت کارن نظیر مسیووی، وی آلبومین و سوپروی یکی از بهترین گینرها برای افزایش وزن و حجم هستند که در هر سروینگ ( 5 پیمانه ) 700- 600 کیلوکالری انرژی فراهم کرده و تقریبا 77-67 گرم پروتئین وی، پروتئین شیر و پروتئین سفیده تخم مرغ و 12 نوع ویتامین برای تامین 12 % نیاز روزانه دارند.

 

آیا استفاده از مس گینرها باعث ایجاد چاقی شکمی می شود ؟

 کالری مورد نیاز روزانه یک ورزشکار در دوران حجم بایستی با دقت و صحیح تعیین شود تا باعث افزایش چاقی شکمی نشود. اگر مقدار کالری دریافتی از مس گینرها مطابق با نیازتان باشد و چون مس گینرها دارای نسبت 1 به 1 کربوهیدرات به پروتئین هستند و محتوای پروتئینی بالایی دارند معمولا مصرف صحیح از آنها باعث ایجاد چاقی های شکمی نخواهد شد. اما اگر بیش از حد نیازتان کالری از مس گینرها دریافت نمایید ممکن است باعث تجمع چربی در ناحیه شکم شود.

 

بهترین زمان مصرف مس گینرها  

بهتر از مس گینرها 2 ساعت قبل از تمرین و تا نیم ساعت پس از تمرین استفاده نمایید . مصرف این نوع مکمل ها قبل از تمرین با تامین انرژی به بهبود عملکرد ورزشیتان در طول تمرین یا مسابقه کمک خواهد کرد و همچنین مصرف آنها پس از تمرین با بازسازی ذخایر گلیکوژن و تامین پروتئین به افزایش حجم عضلات کمک می کند.

 

آیا می توان مس گینرها را در روزهای استراحت نیز استفاده کرد ؟

هیچ گونه ممنوعیتی برای استفاده هر روز از مس گینرها وجود ندارد . ورزشکاران در روزهای استراحت نیز می توانند از مس گینرها در میان وعده های خود استفاده نمایند

عوارض مصرف مس گینرها

مصرف مس گینرها معمولا عوارض جانبی جدی ندارد. در برخی از افراد به دلیل حساسیت به پروتئین وی یا لاکتوز موجود در مکمل عوارض گوارشی نظیر نفخ، دل درد، اسهال و دلپیچه ایجاد می شود.

بهتر است افرادیکه برای اولین بار از مس گینرها می خواهند استفاده نمایند از کمترین دوز مصرف را آغاز کرده سپس به تدریج دوز مصرفی خود را افزایش دهند.

 

 

کلام آخر

گینرها گروهی از مکمل های کربوپروتئینی هستند که به 2 گروه ویت گینرها و مس گینرها تقسیم می شوند. در مطلب بالا بهترین گینرها برای افزایش حجم و وزن، نحوه مصرف و عوارض جانبی آنها معرفی شد.

 

 

References:

https://us.myprotein.com/thezone/supplements/what-is-a-mass-gainer/

https://barbend.com/mass-gainer-pros-cons/

 

 


منابع :

ارسال نظر

موبایل :
نام و نام خانوادگی:*
پرسش مورد نظرتان را وارد نمایید : *